نگهداری از حیوانات خانگی

نحوه سرپرستی و واگذاری گربه در تهران

نحوه سرپرستی و واگذاری گربه در تهران

چنانچه به فکر سرپرستی از حیوان خانگی همانند یک گربه و یا بچه گربه هستید در ابتدا باید اطلاعات خود را در زمینه نحوه نگه داری و حتی خود حیوان بالا ببرید ، چراکه مراقبت از یک حیوان کوچک همانند بچه گربه یا گربه یک مسئولیت واقعی است و به نوعی شما تعهدی از نگه داری یک موجود زنده را بر عهده خواهید گرفت که چنانچه در زمینه نگه داری آن ها دانشی نداشته باشید این امر می تواند واقعاً چالش برانگیز باشد. در نظر داشته باشید که گربه در شرایطی سالم و تغذیه مناسب می تواند عمری طولانی تا حدود 20 سال و حتی گاهی بیشتر هم داشته باشد.

این حیوانات بازیگوش و دوست داشتنی بسیار باهوش بود و می توانند به عنوان عضوی جدید همواره شادی را برای زندگی شما فراهم آورند. در بسیاری از تحقیقات اخیر دانشمندان، ثابت شده که نگه داری از یک حیوان خانگی بسیاری از علایم افسردگی را در انسان ها کم می کند و به نوعی می توان آن را گونه ای از درمان برای این افراد دانست. فارغ از همه ی این گفته ها بهتر است قبل از ورود این عضو دوست داشتنی جدید به داخل خانه در ابتدا شرایط زندگی آن را محیا سازیم. در این مقاله سعی می شود که نگاهی مختصر و اجمالی به نحوه سرپرستی و واگذاری گربه بپردازیم.

سرپرستی گربه

سرپرستی گربه

سرپرستی گربه

مراکز زیادی وجود دارند که به واگذاری حیوانات خانگی از جمله گربه ها می پردازند. در هنگام مراجعه به این مراکز به شما فرمی داده می شود تا دلیل نگه داری و نیز لزوم شرایط شما برای سرپرستی حیوان بررسی شود؛ چراکه به سرپرستی گرفتن این حیوانات  خانگی دوست داشتنی نیازمند وقت، پول و تعهد کافیست. داشتن توان مالی در کنار  فراهم کردن محیطی مناسب برای زندگی  حیوان خانگی از جمله مهمترین ضرورت برای برعهده گرفتن سرپرستی این موجودات دوست داشتنی است. در نظر داشته باشید هیچ مکانی جز خانه برای یک گربه خانگی امن نمی باشد و بسیاری از این حیوانات مظلوم در اثر بی وجدانی صاحبان خود در خیابان ها رها شده و محکوم به سرنوشتی غم انگیز همچون مرگ شده اند و بعضی دیگر که شانس آورده، به پناهگاه حیوانات سپرده شده اند. بنابراین بهتر است قبل از قبول کردن سرپرستی یک حیوان در ابتدا خوب بیندیشید که آیا توانایی کافی برای نگه داری از این عضو جدید را دارید و نیز هیچ گونه مشکلی شما یا حتی سایر اعضا خانواده با نگه داری از آن نخواهید داشت.

قبل از ورود حیوان به منزل بایستی تمامی لوازم و وسایل لازم جهت سکونت این حیوان بازیگوش دوست داشتنی تهیه شده باشد به عنوان مثال ظرف آب و غذا، جای خواب، شانه مخصوص، ناخن گیر، توالت و خاک گربه و حتی چند اسباب بازی جهت سرگرمی. سعی کنید قسمت هایی که برای گربه خطر آفرین است را از محل زندگی او جدا سازید؛ به عنوان مثال گلدان ها و جام هایی که امکان افتادن به هنگام بازی بر روی سر و کله حیوان دارد را از فضای داخلی حذف سازید. گربه ها بسیار بازیگوش و کنجکاو هستند؛ پس بدانید که پس ورود به داخل منزل شما به تمامی قسمت های خانه سر خواهند زد و به نوعی خود را صاحبخانه می دانند. گلدان هایی که برگ های سمی دارند را از جلوی دست این ناقلاهای بازیگوش جمع کنید؛ چراکه تنها کافیست یک برگ از آنها را بخورند و در نهایت با اسهال و استفراغ ناشی از خوردن برگ ها شما را راهی دامپزشکی سازند.

واگذاری گربه در تهران

واگذاری گربه در تهران

قبل از تحویل گربه هر چه زودتر او را به کلینیک دامپزشکی ببرید تا معاینه کامل شده و در صورت لزوم واکسن و قرص انگل دریافت کند و از سری معاینات بعدی توسط دامپزشک مطلع شوید. البته بسیاری از موسسات واگذاری و سرپرستی حیوانات خانگی، خود برای حیوانات شناسنامه تهیه می کنند که در آن واکسن ها و داروهای استفاده شده برای حیوان ثبت می شود و به این ترتیب این حیوانات خانگی شناسنامه دار از جهت سلامت توسط دامپزشک تایید شده اند و دیگر نیاز به نگرانی درمورد تایید سلامت آنها نخواهد داشت.

گربه ها حیواناتی اجتماعی بوده و تنهایی را دوست ندارند و اغلب به دنبال همبازی و بازیگوشی می باشند؛ بنابراین به این نکته توجه داشته باشید که برای ساعات طولانی این حیوانات را در خانه تنها نگذارید و زمانی را برای بازی با آنها برنامه ریزی کنید. برخلاف آنچه که تصور می شود این حیوانات از روحیه صاحبان خود بسیار آگاهند و بسیار سریع، کوچکترین بی محبتی به خود را متوجه می شوند. آنها همیشه سعی می کنند که به شما عشق بورزند و آن را با لیسیدن دست و پای شما و حتی مالش و تماس بدن خود به دست و پای شما به نمایش می گذارند. چنانچه سرپرستی حیوان را از طریق واگذاری مراکز بر عهده گرفته باشید، براساس فرم تعهد ی که شما در ابتدای ورود خود به مرکز و  به هنگام واگذاری حیوان پر کرده اید، در ابتدای ماه اول پس از واگذاری یکبار بازدیدی از سوی مرکز واگذاری حیوانات انجام خواهد شد تا شرایط زندگی حیوان مورد تحقیق و بررسی قرار گیرد؛ در ضمن فردی که سرپرستی حیوان را به عهده گرفته است، مؤظف می باشد هر شش ماه یکبار عکس و فیلم حیوان را به آن مرکز بفرستد تا مرکز از سلامتی و شرایط نگه داری حیوان آگاه شود.

نحوه سرپرستی و واگذاری گربه در تهران

نحوه سرپرستی و واگذاری گربه در تهران

همواره به یاد داشته باشید این حیوانات مهربان پس از واگذاری، به شما به عنوان والدین خود نگاه خواهند کرد و همان گونه که  مدام به شما عشق می ورزند انتظار دارند که شما هم با علاقه از آنها مراقبت کنید؛ بنابراین بهتر است قبل از هرگونه قبول سرپرستی یک حیوان خانگی چه گربه و چه حیوانی دیگر، در زمینه شراط و نگه داری و حتی ویژگی های خود حیوان خوب تحقیق و بررسی کنید و با دانشی کامل به سوی این عمل خداپسندانه بروید؛ چرا که حیوانات نیز همانند ما انسانها خوب درک می کنند و می فهمند، پس چه خوب است که وقتی ما مسئولیت نگه داری از آن ها را تقبل می کنیم آن را مدام العمر بدانیم و نه فقط برای لذت و خوشی خودمان در گذری کوتاه!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *