نگهداری از حیوانات خانگی

راهکار برای دستشویی گربه در جعبه خاک

ظاهر سگ گلدن

گربه ها معمولا رفتار و برنامه زندگی خاص و مختص به خودشان را دارند. به عبارتی ممکن است که به علت عوامل مختلف از جمله ناراحتی، ابتلا به بیماری و این گونه واکنش ها از خود رفتار های غیر معمولی را نشان دهند. در با این حال دستشویی گربه در جعبه خاک، رفتار و عملی است که آنها باید به طور طبیعی آن را انجام دهند. در نتیجه در صورت رفتار غیر معمول باید از این موارد به عنوان راهکار برای دستشویی گربه در جعبه خاک بهره گیرید. یکی از این اتفاقاتی که ممکن است گربه را در حالت رفتار غیر معمول قرار دهد، ابتلا به بیماری است. به عبارتی دستشویی نکردن در ظرف خاک، می تواند از ابتلا گربه به یک بیماری نشات گرفته باشد. در نتیجه باید تمامی این عوامل را نیز در نظر بگیرید.

عوامل مهم برای دستشویی نکردن گربه در جعبه خاک

عوامل مهم برای دستشویی نکردن گربه در جعبه خاک

عوامل مهم برای دستشویی نکردن گربه در جعبه خاک

از دلایل رفتاری که منجر می شود گربه در جبهه ی خاک این کار را انجام ندهد، علت و عواملی هستند که باعث می شود گربه رفتار معمول خود را انجام ندهد. در این قسمت مختصری از این رفتارها در دستشویی گربه شرح داده می شود.

کثیف بودن جبهه ی خاک

مهم ترین و متداول ترین علت تغییر رفتار گربه ها برای دستشویی نکردن در جبهه ی خاک است. ممکن است به علت کثیف بودن ظرف خاک رخ بدهد. با توجه به اینکه اگر بیش از یک گربه نگهداری می کنید، دقت داشته باشید که گربه ها عادت ندارند جبهه ی خاک مشترک با دیگر گربه ها داشته باشند. در نتیجه بهتر است هر کدام از گربه ها، جبهه ی خاک متفاوت خودش را داشته باشد. به طور کلی توصیه می شود که ظرف خاک به صورت روزانه تمیز نگه داشته شود.

محل نامناسب جبهه ی خاک گربه

باید دقت داشته باشید که جبهه ی خاک گربه در محل و جایگاه مناسب قرار داشته باشد. در نتیجه باید دقت داشته باشید که ظرف خاک گربه در مکان های پر رفت و آمد قرار نگیرد. همچنین باید توجه داشته باشید که جایی دور از محل آب و غذای آنها باشد.

نوع نامناسب جبهه ی خاک گربه

بعضی از گربه ها ظرف خاک سرپوشیده را انتخاب می کنند و از دستشویی کردن روی ظرف باز دوری می کنند. در نتیجه باید این امکان را برای آنها فراهم کنید تا بدانید گربه ی شما از چه نوع جبهه ی خاکی برای این کار استفاده می کند.

استرس گربه

گربه ها هم بر اثر برخی از مسائل پیش آمده در خانه دچار استرس می شوند. از جمله رفتار ها و اتفاقاتی که باعث می شود گربه استرس داشته باشد و در جبهه ی خاک دستشویی نکند را می تواند موارد زیر دانست:

  • عوض شدن محل جبهه ی خاک گربه
  • عوض شدن خانه
  • آمدن یک حیوان خانگی جدید
  • آمدن حتی مهمان و یا همسایه ی جدید
  • و…

نوع بد خاک گربه

خاک نا مناسب باعث می شود که گربه در محل مشخص شده ی خود دستشویی نکند. پس باید برای اینکه بدانید گربه ی شما از چه نوع خاکی بهتر استفاده می کند، خاک گربه را مرتبا عوض کنید تا بتوانید یک خاک مناسب و مورد سلیقه ی او انتخاب کنید.

آموزش کنترل دستشویی گربه (توالت گربه)

آموزش کنترل دستشویی گربه (توالت گربه)

آموزش کنترل دستشویی گربه (توالت گربه)

سعی کنید که توالت و ظرف خاک گربه مناسب با گربه ی خودتان خریداری نمایید. به عبارتی باید برای انتخاب توالت گربه، به عوامل مختلفی توجه داشته باشید. از جمله مواردی مثل جثه، سلیقه، نژاد و … که به شما در انتخاب و خریداری یک توالت گربه ی مناسب راهنمایی می کند. با این حال باید بدانید که گربه ی شما ظرف خاک سرپوشیده را انتخاب می کند و یا از ظرف سر باز هم استفاده می کند.

توالت گربه در جایی باشد که بتواند به راحتی آن را ببیند و به آن دسترسی داشته باشد و مکان های پر رفت و آمد نباشد. نکته ی مهمی که در این قسمت مطرح است، این است که باید آهسته پیش بروید. اگر گربه شما گیج شود، ممکن است جایی را در خانه شما پیدا کند که احساس امنیت بیشتری دارند و بدون جبهه ی خاک و توالت گربه، در آن مکان دستشویی کند. در عین حال ممکن است که ترک این عادت بد دشوار باشد. بعد از هر بار استفاده گربه، توالت را شستشو دهید.

آموزش دستشویی به گربه در جعبه خاک

آموزش دستشویی به گربه در جعبه خاک

آموزش دستشویی به گربه در جعبه خاک

برخی از گربه‌ ها به طور طبیعی، در جبهه ی خاک مخصوص خودشان استفاده می کنند. با این حال برخی از گربه ها هستند که باید آنها را آموزش دهید تا در محل مخصوص خودشان این کار را انجام دهند. با وجود اینکه این رفتار یک رفتار عادی و معمولی آنها تبدیل شود. در این قسمت شرح کوتاهی از آموزش دستشویی به گربه ارائه شده است. دقت داشته باشید که آموزش به گربه ها برای این کار، به هیچ عنوان سخت نیست. اما در ابتدا شما به یک جبهه ی خاک مناسب و یک خاک مناسب نیاز خواهید داشت.

در عین حال که باید محل مناسب قرار گیری آن را پیدا کنید، باید با فواصل زمانی مناسب و دقیق او را در این جعبه قرار دهید تا به رفت و آمد به جعبه ی خاک خود عادت کند. نکته ی بعدی در خصوص آموزش دستشویی به گربه، این است که باید با انواع خاک گربه هم آشنا باشید. به عبارت دیگر باید مراقب سلامتی خود نیز باشید و با احتیاط کامل، خاک ظرف گربه ی خود را عوض کنید و ظرف را تمیز نمایید. به این صورت که به هنگام تعویض و تمیز کردن جبهه ی خاک از دستکش و بیلچه استفاده کنید و بعد از هر بار تعویض و تمیز کردن دست ها و وسایل را به طور کامل و با دقت بشویید. همچنین هنگام تمیز کردن به هیچ عنوان دست خود را به صورت تماس ندهید.

در ابتدا و برای آموزش دستشویی به گربه، بهتر است که از جعبه خاک های متفاوت و با خاک متفاوت استفاده کنید تا بتوانید تشخیص دهید که گربه ی شما از چه خاک و چه ظرف خاکی بهتر استفاده می کند و این کار را ادامه دهید تا متوجه شوید که گربه ی شما چه نوع خاک و چه ظرفی را مورد استفاده قرار می دهد. می توانید برای آن که گربه ی شما به دستشویی کردن در جبهه ی خاک عدات کند؛ محل قرار گیری ظرف خاک را عوض کنید تا محل مناسب و طبق عادت او را پیدا کنید.

توجه داشته باشید که گربه ها به استفاده ی مجدد از جعبه خاک آلوده، خودداری می کنند. به این صورت که آنها از تمیز بودن جعبه ی خاک باید مطمئن شوند، در نتیجه بهتر است که در ابتا ظرف خاک گربه هر روز تعویض شود تا گربه به این کار عادت کند و به رفتار معمولی تبدیل شود.

کنترل دستشویی گربه

گربه ها بعد از مدتی برنامه و زمان دستشویی کردن آنها یک روال معمول را ایجاد می کند. به عبارتی منظم می شود. برخی از نشانه های کنترل دستشویی کردن گربه ها به شکل زیر است:

  1. بی تابی
  2. پنجه کشیدن روی زمین:
  3. میومیو کردن

به این ترتیب هرگاه این نشانه ها را دیدید فورا امکان رفتن به ظرف خاک آنها را فراهم کنید. با این حال باید دقت داشته باشید که رفت و آمد گربه برای رفتن به جبهه ی خاک خود باید فراهم باشد و به سادگی بتواند رفت و آمد کند.

گربه ها معمولا 2 تا 4 بار در طول روز ادرار می کنند. البته این مقدار می تواند متغیر باشد، به این صورت که اگر گربه بیشتر آب می خورد و یا رژیم غذایی و عادات غذایی خاصی دارد می تواند متفاوت باشد.

تغییر در تعداد دفعات یا حجم ادرار گربه می تواند نشانه مهمی از بیماری های پزشکی باشد که فراتر از فقط عفونت دستگاه ادراری است. در اینجا لیستی از مشکلات سلامتی گربه ها وجود دارد که می تواند همراه با تغییر در میزان ادرار و یا حجم ادرار باشد:

  • دیابت
  • پرکاری تیروئید
  • اختلال عملکرد کلیه
  • التهاب مثانه
  • کمبود آب بدن
  • انسداد ادرار (مجرای ادرار)

همانند بسیاری از موارد، تشخیص و اقدام به موقع در مورد هر یک از این مشکلات پزشکی می تواند به معنای درد و رنج کمتر گربه شما باشد، همچنین شانس بیشتری برای مدیریت آسان تر و هزینه های کمتری برای شما دارد.

چگونگی کنترل مدفوع گربه

چگونگی کنترل مدفوع گربه

چگونگی کنترل مدفوع گربه

گربه‌ها به طور معمول یک یا دو بار در طول روز مدفوع می کنند. با این حال اگر گربه ی شما بیشتر از این تعداد مدفوع می کند، یا مشکلی در مدفوع کردن گربه وجود دارد و یا این که گربه ی شما چند روز مدفوع نمی کند، حتما به پزشک مراجعه کنید.

دلیل مدفوع کردن گربه در خانه و خارج از جبهه ی خاک گربه می تواند برخی از موارد زیر دانست:

  • استرس گربه
  • خاک نا مناسب
  • گربه های بدون ناخن
  • گربه های نر عقیم نشده
  • بیماری (بیماری التهاب مثانه، بیماری سنگ های ادراری، وجود خون در ادرار و …)
  • بیماری مگاکولون در گربه

اگر یکی از این موارد باشد، بهتر است با مراجعه به پزشک و یا صبر و تحمل برای آموزش دیدن گربه آن را برطرف نمایید تا به یک رفتار معمول برای گربه تبدیل شود. با این حال بهتر است که همچنان از ظرف و جبهه های مختلف با خاک های مختلف، استفاده کنید تا گربه بتواند که خاک و ظرف مناسب خود را پیدا کند.

کلام آخر 

ما در پت شاپ هاپو تلاش نمودیم تا تمامی مهم و راهکار برای دستشویی گربه در جعبه خاک را برای شما دوستان شرح دهیم، اگر هنوز هم با رعایت تمامی موارد فوق گربه شما تمایلی برای ادرار در ظرف خاک گربه را ندارد می توانید در پایین همین صفحه رفتار گربیتان را برای ما بنویسید تا ما راهنماییتان کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *