نگهداری از حیوانات خانگی

سگ ها هر روز به چه میزان ورزش نیاز دارند؟

سگ ها هر روز به چه میزان ورزش نیاز دارند؟

اگر صاحب یک سگ هستید، احتمالاً فکر کرده اید که سگ ها هر روز به چه میزان ورزش نیاز دارند؟ همانند انسان ها، جواب این سوال هم از یک سگ به سگ دیگر متفاوت است و به سن، سلامتی و نژاد بستگی دارد. در این مقاله چند دستورالعمل استاندارد وجود دارد که می توانید آنها را با دقت دنبال کنید تا مطمئن شوید که سگ شما تمام ورزش مورد نیاز را انجام می دهد.

نکات مهم پیاده روی سگ

نکات مهم پیاده روی سگ

نکات مهم پیاده روی سگ

هر صاحب سگ وظیفه مراقبت از سگ خود را دارد تا اطمینان حاصل کند که هر روز حداقل یک بار پیاده روی می کند. پیاده روی سگ چیزی است که کل خانواده می توانند از آن لذت ببرند و بهتر از آن، هیچ هزینه ای به جز وقت شما ندارد!

سوالات متداول درباره پیاده روی سگ ها و اینکه سگ ها هر روز به چه میزان ورزش نیاز دارند:

سوالات متداول درباره پیاده روی سگ ها و اینکه سگ ها هر روز به چه میزان ورزش نیاز دارند:

سوالات متداول درباره پیاده روی سگ ها و اینکه سگ ها هر روز به چه میزان ورزش نیاز دارند:

  1. چه مدت باید سگم پیاده روی داشته باشد؟

توصیه می شود که هر روز حداقل 30 دقیقه ورزش کند و این چیزی است که همه در یک پیاده روی روزانه سگ می توانند به آن دست یابند. میزان ورزش مورد نیاز سگ شما با توجه به نژاد آن متفاوت خواهد بود، اما هر سگ باید حداقل یک پیاده روی در روز داشته باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نیازهای ورزشی، نژاد سگ را باید در این که سگ ها هر روز به چه میزان ورزش نیاز دارند، لحاظ کرد.

  1. چقدر پیاده روی برای من و سگم خوب است؟

اگرچه پیاده روی سگ ها یک تمرین با شدت بالا نیست، اما برای رشد قلبی عروقی، تقویت عضلات و استخوان ها و کاهش فشار خون عالی است.

  1. چه چیزی را باید به خاطر بسپارم؟

همیشه وسایل ضروری و مربوط به سگ خود را همراه داشته باشید تا بتوانید با خیال راحت پیاده روی خوبی با سگتان داشته باشید و برای هر اتفاق ناگهانی آماده باشید. دقت داشته باشید که توصیه ی ما در این قسمت این است که سگ خود را با گردنبند و برچسب شناسایی با ذکر نام و آدرس خود تضمین کنید.

  1. اگر سگم را گم کنم چه باید بکنم؟

در وهله اول شما باید سگ خود را به عنوان ناپدید شده به مسئول محل خود گزارش دهید. ممکن است که سگ شما را تحویل گرفته باشند. همچنین شبکه های اجتماعی در انتشار این گونه اخبار بسیار مفید و عالی هستند. حتماً عکسی از سگ خود رامنتشر کرده و جزئیات مربوطه را ارائه دهید. در مرحله بعد، با دامپزشکان محلی خود در منطقه تماس بگیرید.

  1. ورزش های روزانه ی توله سگ در مقابل سگ های بزرگ تر

توله سگ ها نسبت به سگ هایی که بزرگ هستند بسیار کمتر به ورزش نیاز دارند. اگر یک توله سگ در حال رشد بیش از حد ورزش کند می تواند او را خسته کرده و به مفاصل در حال رشد سگ آسیب برساند و باعث آرتروز زودرس شود. یک قاعده مناسب، نسبت پنج دقیقه ورزش در هر روز (تا دو بار در روز) تا زمانی که توله سگ کاملا رشد کند، به عنوان مثال 3 ماهگی 15 دقیقه (حداکثر دو بار در روز)، 4 ماهگی 20 دقیقه و به همین شکل می تواند محاسبه شود. پس از رشد کامل، می توانند مدت زمان بیشتری در روز را ورزش کنند. به همین شکل می توان محاسبه کرد که سگ ها هر روز به چه میزان ورزش نیاز دارند.

مهم است که توله سگ ها و سگ ها هر روز برای ورزش در یک منطقه امن بیرون بروند، در غیر این صورت ممکن است خسته شوند. اوقات صرف شده در باغ شما، هرچقدر هم که بزرگ باشد، جایگزین کاوش در محیط های جدید و معاشرت با سگ های دیگر نمی شود. اطمینان حاصل کنید که توله سگ شما آموزش دیده است تا وقتی نام او را صدا می کنید به شما برگردد. هرگز نباید توله سگ خود را با شکم پر ورزش دهید، زیرا این امر می تواند در نفخ شکم سگ نقش داشته باشد.

سگها چقدر به ورزش روزانه نیاز دارد؟

سگها چقدر به ورزش روزانه نیاز دارد؟

سگها چقدر به ورزش روزانه نیاز دارد؟

سگ های بالغ به طور کلی انرژی بیشتری نسبت به توله سگ ها دارند و بنابراین به ورزش بیشتری نیاز دارند. از آنجا که توله سگ ها به طور مداوم در حال رشد هستند، از جمله چندین پیاده روی کوتاه یا جلسات بازی در طول روز، انتخاب ایمن تری نسبت به یک پیاده روی طولانی است، زیرا این امر می تواند برای بدن در حال رشد توله سگ شما بسیار سخت باشد. در نهایت، ورزش هر توله سگ متفاوت است، و هرچه زمان بیشتری را با توله سگ خود بگذرانید، بیشتر در مورد میزان ورزش او یاد می گیرید – و شما هم یک پیاده روی سالم خواهید داشت! با این حال سوال اصلی این است که سگ ها هر روز به چه میزان ورزش نیاز دارند.

در این خصوص بهتر است که ابتدا با دامپزشک یا پرورش دهنده سگ خود در مورد میزان فعالیت روزانه مناسب سگ و توله سگ خود صحبت کنید و فراموش نکنید که ورزش یک روش عالی برای آموزش و معاشرت سگ ها است.

سگ بزرگسال به چه میزان ورزش نیاز دارد؟

نژاد سگ شما به شدت بر میزان فعالیت بدنی مورد نیاز او تأثیر می گذارد. نژادهای پرانرژی، مانند Border Collies و Malinois بلژیکی، به ورزش بسیار بیشتری نسبت به نژادهایی مانند Bulldog یا Basset Hound، نیاز دارند.

برای شرایط ورزشی، نژاد توله سگ و سگ مهم است. خرید یک نژاد سگ فعال ایده خوبی نیست، مگر اینکه قبلاً سبک زندگی فعالی داشته باشید و انتظار اینکه اسباب بازی Poodle شما نیز برای آموزش ماراتن به شما بپیوندد، غیر واقعی است و باید در نظر داشته باشید که باید در روز ورزش و تحرک زیادی داشته باشد.

سلامتی سگ شما نیز مهم است. اگر سگ بالغ شما یک بیماری پزشکی مانند دیسپلازی مفصل ران یا مشکلات قلبی یا تنفسی دارد، با یک دامپزشک در مورد یک تمرین مناسب ورزشی صحبت کنید که به او کمک می کند بدون اینکه باعث ناراحتی او شود، سالم بماند.

سوپر سگ ها چقدر به ورزش نیاز دارند؟

سوپر سگ شما ممکن است نتواند مثل سابق بدود و شما مجبور باشید در نهایت دویدن او را به پیاده روی محدود کنید، اما ورزش مناسب برای سوپر سگ شما مهم است. در نتیجه بهتر است که با دامپزشک در مورد ورزش سوپر سگ خود صحبت کنید و همچنین رفتار او را مشاهده کنید. شما به عنوان صاحب سگ، سگ خود را بهتر می شناسید و بهترین قضاوت در مورد میزان ورزش سگ خود را دارید.

ورزش، تحریک ذهنی را برای همه سگ ها فراهم می کند و آنها را فعال نگه می دارد، که می تواند باعث طولانی شدن عمر آنها و کاهش خطر چاقی شود.

نکاتی در مورد ورزش سگ ها در هر روز:

نکاتی در مورد ورزش سگ ها در هر روز:

نکاتی در مورد ورزش سگ ها در هر روز:

سگ ها هر روز به چه میزان ورزش نیاز دارد؟ اغلب اولین سوالی است که صاحبان آن ها می پرسند. دومین مورد (و سوالات متداول صاحبان سگ نژادهای پرانرژی) چگونه یک سگ را تمرین دهیم؟

بردن سگ خود برای پیاده روی در اطراف خانه یک شروع عالی است، و این ممکن است برای نژادهایی که نیاز به ورزش کمتری دارند کافی باشد و فرصت های بی شماری برای ورزش سگ در زندگی روزمره شما وجود دارد.

سگ ها پیاده روی در فضای باز بسیار عالی را دوست دارند. در ماجراجویی بعدی خود سگ خود را همراهی کنید یا در پارک ها و مسیرهای پیاده روی جدید در منطقه خود پیاده وری داشته باشید. هنگام دوچرخه سواری با شما همراه باشد. گرچه برای همه سگ ها مناسب نیست، اما بسیاری از سگ ها هنگام سواری با صاحبان خود می روند. دوچرخه سواری در جاده اغلب خطرناک است، اما بسیاری از شهرها مسیرهای دوچرخه سواری دارند که سگ شما می تواند با خیال راحت شما را همراهی کند.

پیوستن به اسکیت بازها. چه اسکیت خطی، چه غلتکی یا اسکیت بورد باشید، سگ شما می تواند شما را همراهی کند. در حین آموزش سگ خود به این فعالیت جدید، حتماً ابتدا در یک منطقه بسته اسکیت بازی کنید و همیشه از وسایل ایمنی مناسب استفاده کنید.

شنا كردن. اکثر سگها آب را دوست دارند و شنا برای سگ هایی که مشکلات مفصلی دارند بسیار مناسب است، زیرا ورزش با تأثیر کم را فراهم می کند. یک جلیقه نجات می تواند به سگ شما کمک کند تا برای یک تمرین مطلوب، مدت بیشتری در آب بماند.

رفتن و آوردن. لازم نیست خسته کننده باشد. با وادار کردن او به سربالایی برای بازیابی توپ، یا پرتاب یک توپ در آب، کارهای معمول را کمی متفاوت تر کنید. بین توپ ها، فریزبی ها یا سایر اسباب بازی ها جایگزین کنید تا یک تنوع برای سگ خود ایجاد کنید.

اطاعت کار. اطاعت، ممکن است در نگاه اول ورزش به نظر نرسد، اما تمرین یادآوری، بازیابی و تقویت دستورات اساسی تحریک ذهنی و همچنین ورزش را ارائه می دهد. همچنین می توانید ترفندهای سرگرم کننده جدیدی مانند چرخاندن را به سگ خود بیاموزید.

پنهان کردن و جستجو کردن پنهان کاری باعث می شود سگ شما حرکت کند و تحریک ذهنی ایجاد می کند. شما همچنین می توانید در یک بازی تعقیب و گریز کار شرکت کنید.

با انتخاب بسیاری از ورزش های سگ، شما و سگ خود می توانید فعالیت های مختلفی را امتحان کنید یا به موارد دلخواه خود پایبند باشید.

کلام پایانی 

اگر شما از افرادی هستید که از سگ خانگی نگهداری میکتید باید توجه داشته باشید که این موجودات هم نیاز به سرگرمی و گاهی ورزش دارند از این رو بهترین ورزش برای سگ ها پیاده روی در مکان هایی مثل پارک ها می باشد. در نهایت امیدواریم از مطالعه مقاله سگ ها هر روز به چه میزان ورزش نیاز دارند؟ در سایت هاپو استفاده کافی را برده باشد. اگر سئوالی پیرامون این بحث دارید حتما تو قسمت نظرات از ما بچرسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *