نگهداری از حیوانات خانگی

معرفی سگ نژاد بیچون فرایز

Introducing Bichon Fries 1

سگ نژاد بیچون فرایز یک حیوان خانگی عالی و همه جانبه است. سگی بازیگوش و در عین حال مهربان است. بیچون ها با حیوانات خانگی دیگر کنار می آیند. آنها به طور کلی با بچه ها بسیار خوب رفتار می کنند. این نژاد از سگ بسیار تربیت پذیر هستند و بخاطر ابعاد کوچکشان ،در آپارتمان هم می توان با آنها زندگی کرد.در این مقاله می پردازیم به معرفی جامع سگ نژاد بیچون فرایز و تمام روش های مراقبت و نگه داری از این نوع نژاد سگ را بررسی می کنیم.

بیچون فرایز (Bichon Frise) یکی از سگ های نژاد کوچک فرانسوی و یکی از انواع سگ های خانواده بیچون (Bichon) است. در زبان فرانسوی بیچون فرایز به معنای (دامان مجعد) است و به همین دلیل این نوع از سگ ها به سگ های مو مجعد نیز معروف هستند. بیچون فرایز با چشمان سیاه و موهای سراسر سفید و کرکی تقریباً مانند سگ های اسباب بازی است. این نژاد کوچک ایده آل برای زندگی در آپارتمان است که هم بچه های کوچک و هم افراد مسن را دوست دارد. هیکل کوچک آنها باعث محبوبیت بیشترشان می شود.

تاریخچه سگ بیچون فرایز

تاریخچه سگ بیچون فرایز

تاریخچه سگ بیچون فرایز

بیچون فرایز اغلب به عنوان یک سگ فرانسوی شناخته شده است. اگرچه نوع نژاد بیچون در اصل اسپانیایی است ، بعنوان سگ قایقران و همچنین بعنوان سگ گله نیز از آن استفاده می شود. فرانسوی ها آنها را به یک نوع سگ خانگی تبدیل کرده اند. نوع Bichon از سگهای آبی به وجود آمده است و از سگ های نوع پودل و یا از نژاد Barbet یا یکی از نژادهای Spaniel آب هستند. Bichons مدرن به چهار دسته Bichon Frize یا Tenerife ، Maltese ، Bolognese و Havanese تبدیل شده است. این نژادها اغلب به رفتار و خلق و خویی متفاوت دارند.

سگ نژاد بیچون فرایز به دلیل خلق و خویشان بسیار سفر می کردند و هنگام حرکت از قاره ای به قاره دیگر، اغلب توسط ملوانان ایتالیایی مبادله می شدند. در قرن 14 میلادی ، دریانوردان ایتالیایی سگ های بیچون فرایز را دوباره کشف کردند و مرجع بازگرداندن آنها به قاره اروپا شدند تا جایی که این نژاد از سگ مورد علاقه اشراف ایتالیا قرار گرفتند. این نژاد همچنین در اسپانیا مورد علاقه اشراف بودند و اغلب در پرتره های سلطنتی گنجانده می شد.

ظاهر سگ نژاد بیچون فرایز

ظاهر سگ نژاد بیچون فرایز

ظاهر سگ نژاد بیچون فرایز

بیچون فرایز سگ کوچکی است که تقریباً 5-10 کیلوگرم وزن دارد و بلندی موهایش در حالت عادی و زمانی که خشک باشد 23-30 سانتی است. برخی از انواع این نژاد جثه کمی بزرگتری دارند. جمجمه سگ های بیچون فرایز کمی گرد است و پوزه آن نوک تیز نیست. دم بلند و فرفری مرتب شده ای دارد. سگ بیچون فرایز بینی سیاه رنگ و چشمهای تیره و گرد دارد. موهای آن سفید و فرفری و متراکم است و ریزش کمی دارد که از این نظر تقریباً شبیه سگ های نژاد پودل است. اگرچه اکثر سگ های این نژاد موهای فر و سفید رنگ دارند اما تعداد کمی از آن ها دارای رنگ کرم یا قهوه ای روشن در اطراف گوش ، پوزه یا پنجه دارند. اما به طور معمول این رنگ ها بیشتر از 10٪ بدن آن را تشکیل نمی دهد. رنگ پوشش استاندارد بیچون فرایز سفید خالص است. رنگ های دیگر مانند قهوه ای یا خاکستری و کرم رنگ در این نژاد معمول نیست. سگ نژاد بیچون فرایز که رنگ موهایش سفید یکدست باشد، بیشتر ترجیح داده می شود. اندازه سر و پاهای این نژاد متناسب با بدن اوست و گوش و دمش نیز طبیعی است. موهای سگ بیچون فرایز اغلب مرتب می شود تا موهایش یکدست به نظر برسد. Bichon Frises از هوش متوسط رو به بالا برخوردار است.

رفتار و هوش سگ نژاد بیچون فرایز

رفتار و هوش سگ نژاد بیچون فرایز

رفتار و هوش سگ نژاد بیچون فرایز

از بیچون فرایز معمولا به عنوان سگی “شاد” و “کنجکاو” یاد می کنند. نژاد استاندارد این سگ “ملایم ، حساس ، بازیگوش و با محبت” است. سگ ها به طور کلی بسیار خوش مشرب هستند و با صاحبی که آنها را در بیرون از منزل همراه می کند ، رفتار خوبی دارند و با محبت و هوشمند رفتار می کنند. در صورت وابسته بودن به یک مکان یا قلمرو خاص و تشویق مالکان ، می توانند تربیت شوند. [بیچون فرایز که به عنوان یک نژاد سگ همراه شناخته شده است تمایل دارد که با کودکان و سایر حیوانات رفتار خوبی داشته باشد.  یعنی در واقع با کودکان رفتار بسیار خوبی دارد و اگر تربیت شود حتی می تواند از آنها مراقبت کند و با سگ ها و حیوانات دیگر هم به خوبی کنار می آید. اگر آموزش زودهنگام بیچون فرایز با رعایت نکات انجام شود سگ بسیار مطیعی خواهد شد.

طولی نمی کشد که می فهمید Bichon می تواند خوشحالترین و مشتاقترین همراه شما باشد. آنها فوق العاده بازیگوش و باهوش هستند و حتی والدین حیوان خانگی تازه کار و ساکنان آپارتمان نیز با این سگ ها کنار می آیند. با این حال ، آنها به مقدار زیادی از زمان بازی و فعالیت احتیاج دارند و برای آنها مهم نیست که ساعات زیادی از روز را در خانه تنها بگذارنند. اگر بتوانید به سگ خود توجه و عشق زیادی نشان دهید ، همراه بسیار خوبی برای شما خواهد شد.

در روز چند وعده غذا به سگ نژاد بیچون فرایز باید داد؟

در روز چند وعده غذا به سگ نژاد بیچون فرایز باید داد؟

در روز چند وعده غذا به سگ نژاد بیچون فرایز باید داد؟

این نژاد سگ نیاز به یک رژیم غذای حیوانات با کیفیت بالا دارد که بتواند همه وعده های غذایی ، ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز برای سلامتی را در وعده های غذایی کم حجم خود دریافت کند. کنترل دقیق وزن سگ و توجه به مواد تشکیل دهنده رژیم غذایی می تواند به جلوگیری از برخی مشکلات احتمالی سلامتی بیچون ، از جمله آلرژی و مشکلات مفاصل کمک کند.

بیچون های غیرفعال یا مسن روزانه به 296 تا 495 کالری انرژی نیاز دارند ، در حالی که بیچون های فعال به 404 تا 663 کالری در روز نیاز دارند. به دنبال غذاهایی باشید که برای مراحل مختلف زندگی بیچون مناسب باشند. این غذاها برای این مراحل مختلف، تعادل درستی از مواد و کالری را به همراه دارند.

جیره غذایی توصیه شده بیچون بزرگسالان را به دو قسمت تقسیم کنید و صبح و عصر به حیوان خانگی خود غذا دهید. توله سگها باید سه وعده در روز تغذیه شوند. این اجازه می دهد تا سگ شما که معده کوچکی دارد ، وعده های غذایی مناسب و کم حجم بخورد و با این روش می توانید اشتهای سگ خود را کنترل کنید.

چه غذاهایی برای سگ بیچون فرایز مناسب است؟

چه غذاهایی برای سگ بیچون فرایز مناسب است؟

چه غذاهایی برای سگ بیچون فرایز مناسب است؟

کنسرو غذای سگ و غذای خشک هر کدام مزایای مختلفی برای سلامتی سگ شما دارند. بافت ترد غذای خشک سگ به تراشیدن جرم  از دندان سگ کمک می کند، زیرا نژاد مستعد مشکلات دندان است. مواد غذایی کنسرو شده حاوی مقدار قابل توجهی آب است. غذاهای کنسرو شده سگ دارای حدود 75 درصد آب هستند.

غذای کنسرو شده و خشک سگ را می توان با هم مخلوط کرد تا بدن سگ از مزایای هر دو برخوردار شود. اگر غذاها را با هم ترکیب می کنید ، محاسبه کنید که سگ شما چه مقدار کالری در روز نیاز دارد. علاوه بر غذا همیشه مقدار زیادی آب شیرین در دسترس سگ قرار دهید.

غذاهایی مانند فیله مرغ، گوشت،ماهی، جگر و قلوه مرغ و انواع سبزیجات به غیر از پیاز و سیر برای سگ بیچون فرایز مفید است.

چگونه سگ بیچون فرایز خود را تربیت کرده و از او مراقبت کنیم؟

چگونه سگ بیچون فرایز خود را تربیت کرده و از او مراقبت کنیم؟

چگونه سگ بیچون فرایز خود را تربیت کرده و از او مراقبت کنیم؟

ریشه رفتاری بیچون فرایز نژادی ساکت است ، بنابراین اگر بیش از حد شیطنت یا بیقراری کند باید بدانید که یک مشکل اساسی وجود دارد که باید آن را پیگیری کنید. وقتی بیچون فرایز بیش از حد پارس می کند ، بدترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که او را با نوازش بیش از حد یا مجازات های سخت تحت فشار قرار دهید. هر دوی این واکنش ها فقط اوضاع را برای شما و دوست کوچک خزدار شما بدتر خواهد کرد. مسئله این است که شما رفتار سگتان را مشخص می کنید و می توانید جلوی رفتارهای نامناسب آن را بگیرید. اضطراب جدایی از صاحب نیز در بیچون بسیار شایع است. بیش از بیشتر نژادهای دیگر ، Bichon Frize به معاشرت بسیار نیاز دارد و دوست ندارد بیش از چند ساعت تنها بماند.

اگر شخصی هستید که زیاد به مسافرت می روید ، این سگ نژاد مناسب شما نیست. با تنها گذاشتن طولانی مدت و بیش از حد آنها را فقط برای واکنشهای رفتاری وسواسی مانند جویدن وسایل ، پارس و بیقراری آماده می کنید. عوامل دیگر می تواند شامل انتقال آنها به مکان جدید باشد. بیچون ها بیشتر تمایل به پارس کردن دارند تا توجه صاحب خود را جلب کنند ، به هر کسی با او رفتار خشونت آمیزی داشته باشد، حالت تهاجمی دارند. اگرچه آنها یک رگه مستقل دارند ، اما بیچون فرایز ماهیتی غالب و تهاجمی ندارد. بیشتر مزاج های منفی آنها به طور کلی ناشی از رفتارهای انسان است ، به همین دلیل کنترل رفتار سگ شما و درک دلایل آن باعث کاهش مشکلات زیادی در این راه می شود.

چگونه مانع از پارس کردن بیچون فرایز شویم؟

اگر می خواهید سگ خود را به درستی کنترل کنید ، ابتدا باید او را در محیط خود کنترل کنید. بگذارید بگوییم توله سگ شما هر وقت کسی سعی در ترک خانه دارد به شدت مضطرب می شود. او شروع به پارس کردن و بالا و پایین پریدن می کند. با قرار دادن یک شرط ساده برای او و گرفتن آن هر بار که شروع به پارس می کند ، به او می آموزید که رفتار او غیرقابل قبول است. هرچه بیشتر آن را تمرین کنید ، آرامتر و آرامتر خواهد شد. در اینجا مهم است که به این نکته اشاره کنیم که اگر شما این رفتار و جایزه دادن برای تربیت او را نداشته باشید ، او می دود و از دست شما فرار می کند و می داند که نمی توانید او را بگیرید.

به یاد داشته باشید که فریاد زدن و توسل به نیروی جسمی فقط باعث پرخاشگری سگ می شود ، بنابراین نسبت به بیچون کوچک خود مهربان و صبور باشید و هر بار که پاسخ مثبت داد به او جایزه ویژه خوراکی یا همان تشویقی بدهید. در صورت ساکت بودن توله سگ ، غذاهای خوشمزه دیگری مانند جگر ، تکه های مرغ پخته شده یا ماهی به او بدهید. بیشتر از آن ، ورزش و تمرینات منظم می توانند اضطراب و رفتار نامناسب او را از بین ببرند. و وقتی نوبت به بیچون فرایزمی رسد ، خوش شانس هستید ، زیرا نیازهای ورزشی آنها به راحتی برآورده می شود. یک یا دو بار پیاده روی روزانه ، به علاوه حیاط کوچکی که بتوانید در آن دور بزنید تا حدی نیاز شما را برآورده می کند. همیشه می توانید از آموزش های مناسب برای کنترل و محدود کردن عادت های بد آنها استفاده کنید. به همین دلیل دستور دادن برای توقف پارس کردن این سگ بسیار مهم است و باید در همان اوایل آموزش داده شود. به محض این که بیچون شما شروع به پارس کرد ، جلوی بینی او یک هدیه بگیرید. دستور دهید و به محض اینکه پارس را قطع کرد او را تشویق کنید. خواهید دید که چه تفاوتی در رفتار او ایجاد می شود. درست است که عادت های قدیمی به سختی از بین می روند، اما تفاوت را به وضوح خواهید دید. هرچه بیشتر این روند را تکرار کنید، نتیجه بهتری می گیرید.

هر زمان که به دستور شما پارس کرد، به او پاداش غذایی بدهید و او را برای مدت طولانی تنها نگذارید. در عوض ، بین دو نفر از شما ، جایی که شما رهبر هستید و او پیرو آن است ، رابطه صحیحی برقرار کنید و برای جلوگیری از هرگونه رفتار ناخواسته ، تمرین و آموزش مناسب را برای او فراهم کنید.

چرا هزینه خرید سگ های نژاد بیچون فرایز بسیار گران است؟

سگ های بیچون فرایز از محبوب ترین خانواده نژاد سگ های کوچک هستند و به دلیل زیبایی و هوش و شخصیتشان بسیار محبوبند. سن و خلوص نژاد تعیین کننده قیمت نهایی آن خواهد بود. اگر یک نژاد اصیل از یک رده خون عالی و رقابتی می خواهید ، قیمت آن به طور قابل توجهی افزایش می یابد.

یکی از مهمترین دلایل گران بودن این سگها ، هیاهوی زیبایی شناختی آنهاست. هیاهوی تبلیغاتی به نوبه خود تقاضای برای خرید این نژاد نسبتاً کمیاب را بیشتر می کند. علاوه بر جذابیت بصری ، این سگها به خاطر موهای ضد حساسیت محبوب هستند. این به این دلیل است که ریزش موهایشان بسیار کم است. بنابراین اگر آلرژی به سگ دارید و به هر حال یکی از آنها را دوست دارید ، این قطعاً نژادی است که ارزش بررسی دارد.

سگ بیچون فرایز معمولا به چه بیماری هایی مبتلا می شود؟

سگ بیچون فرایز معمولا به چه بیماری هایی مبتلا می شود؟

سگ بیچون فرایز معمولا به چه بیماری هایی مبتلا می شود؟

مشکلات شایع سلامتی ، همانند اکثر نژادها برای این نژاد نیز رخ می دهد. مشکلاتی مانند:

  • دیسپلازی مفصل ران

که یک مشکل بهداشتی رایج است که در اثر تغییر شکل ژنتیکی مفصل ران ایجاد می شود و نتیجه آن رشد غیرطبیعی مفصل ران است. در صورت عدم درمان ، دیسپلازی مفصل ران می تواند منجر به درد شدید و مشکلات جدی حرکتی شود. با این حال ، در صورت تشخیص زود هنگام ، می توان آن را با جراحی و درمان معالجه کرد.

  • کشکک

این وضعیت یک مسئله بهداشتی بسیار رایج در میان نژادهای کوچکتر از جمله Bichon Frize است. هنگامی که کشکک کشکول است ، تا زمانی که عضله چهار سر ران سگ شل نشود و طول آن افزایش یابد ، نمی تواند به حالت طبیعی خود بازگردد. این باعث می شود سگ وقتی که می خواهد حرکتی انجام دهد ، درد بسیاری می کشد. در صورت عدم درمان می تواند منجر به فلج آرتروز شود.

  • بیماری Legg-Calve-Perthes

این بیماری زمانی اتفاق می افتد که استخوان ران پا خون کافی دریافت نکند و باعث تحلیل رفتن و کوچک شدن استخوان آن می شود. این بیماری در میان توله سگهای 4 تا 6 ماهه بسیار شایع است و یکی از علائم شایع آن ، لنگیدن است. در حالی که علت بیماری ناشناخته مانده است ، گزینه های درمانی از داروهای مکرر تا برداشتن استخوان ران مبتلا برای آن وجود دارد.

  • عفونت گوش

از آنجا که بیچون فرایز موهای زیادی در مجاری گوش خود دارد ، بسیار مستعد ابتلا به عفونت گوش است. یک راه آسان برای جلوگیری از این مسئله این است که موهای گوش آن همیشه کوتاه باشد.

  • سندرم کارتاژنر

این بیماری نادر سیستم ایمنی بدن به طور مکرر در بین بیچون ها رخ می دهد. با تجمع غیر طبیعی مخاط و باکتری در دستگاه تنفسی همراه است. علائم آن شامل عفونتهای مكرر تنفسی است و نیاز به درمان سریع آنتی بیوتیكی دارد.

کلام پایانی:

بیچون فرایز گاهی اوقات برخی از مشکلات سلامتی مانند نارسایی کلیه و کبد را دارد. این مسائل می تواند باعث ترشح بوی بد از بدن آنها شود، زیرا تجزیه و هضم غذا را با مشکل روبرو می کند. علائم نارسایی کلیه و کبد شامل استفراغ ، اسهال و تکرر ادرار است. اگر سگ شما هر یک از این علائم را نشان داد سریعاً به دامپزشک مراجعه کنید. این نژاد عموما دچار حساسیت و آلرژی می شود. با دادن یک رژیم غذایی با کیفیت به بیچون فرایز می توانید در این مشکل به او کمک کنید. شستشو و نظافت سگتان را نیز هرگز فراموش نکنید. همیشه مو و ناخن سگ را کوتاه کنید و به صورت منظم برای چکاپ کامل به دامپزشک مراجعه کنید.

شما می توانید در سایت پت شاپ هاپو ، انواع غذای حیوانات و لوازمی که برای مراقبت و سرگرمی آن ها احتیاج دارید را تهیه کنید و در سریع ترین زمان ممکن در هر کجای میهن عزیزمان که باشید تحویل بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *